Alış-veriş

New York’ta alışveriş


Sizi bilmem ama benim aklıma alışveriş diyince New York geliyor hemen. Dünyanın her yerinden insanı bu karmaşık şehirde görünce onlarla birlikte gelen kozmopolit düzen içinde çok çılgın şeyler bulmak mümkün oluyor. Vaktiniz varsa sadece sokaklarında ordan oraya yürüyerek ne dedigimi anlamanız mümkün. Eğer yoksa da ben sizi kısa ve öz bir tura çıkaracağım burda. Türkiyeden gelirken sadece sırt çantasıyla gelin demiştim hatırlarsanız. Aman bu dediğim bir kulagınızdan girip digerinden cıkmasın sonra yeni bavul uygulamalarıyla bosu bosuna 50 dolar bavul parası verip Gülfem demisti ama ben dinlemedim dersiniz.

Aslına bakarsanız çok daha ucuz şehirler varmıs alısveris icin. Ama varmıs diyorum cunku ben görmedim. Hayatımda hic araba kiralamadım Amerikada. Haliyle de o mall senin bu mall benim dolasma sansım pek olmadı. Ama zaten New York’ta yeterince ucuz seyler buldugum inancındayım. Eğer eklemek isteyenler olursa memnuniyetle ben de ogrenmis olurum yeni yerleri,sadece yorumlar kısmına yazmanız yeterli🙂

Benim en favorı alısveris merkezim daima Century 21.(www.c21.stores.com) Gerçi sanırım sadece benim en favorim degil ki her sene  2ser 3 er yeni magaza acmaya devam ediyorlar tam gaz. Century 21da akliniza gelen herseyi bulabilirsiniz.Ayakkabidan ev esyasina,kozmetikten cekete,saate gozluge,cantaya,bavula kadar herseyi barindiriyor ve ayni urunu markanin kendi magazasindan en az %40 daha ucuza buluyorsunuz. Century Manhattan’da Dunya Ticaret Merkezinin hemen karsısında 21 Cortland Streette mevcut. Ama benim en sevdigim Century 21 Bay Ridge Brooklyn’de. New Yorkta gecirdigim 5 yıl boyunca baska yerlerden cok da alısveris yapmama gerek kalmadı onun sayesinde. BAy Ridge(R treniyle 86.streette inip 50 metre yuruyerek gidebilirsiniz) size uzak kacabilir ama inanın Cortlanddaki deli kalabalıktan cok daha keyifli bir alısveris deneyimi yasarsınız giderseniz. Şimdi Queense de acıldı haliyle onun da adresini verecegim biraz daha yakın Brooklyn bay Ridge’den.

TJ MAxx(www.tjmaxx.com)

ve Filenes Basement(www.filenesbasement.com) da  A Filene's Basement store is seen May 4, 2009 in New York City. Filene’s filed for Chapter 11 bankruptcy protection today, the second time the clothing store has done so in the past decade.  Centuryden sonra önerecegim yerlerden. (Union Square 14.streette bulabilirsiniz. Tabi MAcys’e noldu diye sordugunuzu duyar gibiyim. Ayakkabılarda son zamanlarda 3 al %30 indirim yapalım stratejisi uygulayan Macys bu stratejiyle beni kazanmayı basardı ama kıyafetlerinin fiyatının indirimleri dısında cok ucuz oldugunu dusunmedigimden sizi yine de yukarda yazdıgım magazalara yonlendirmeyi tercih edecegim. Cogunuz gelirken Woodbury Mall’u duymus olacaksınız. Tabi ki gidin gorun ama simdiden uyarayım. Fiyatları Century’den daha uygun degil. Tabi ki cesit anlamında daha fazla sey bulabilirsiniz ama eger zamanınız sınırlıysa tüm gününüzü 1 saat yol gitmeniz gereken Woodburyde harcamak yerine Centuryde gecirin derim. Yine de tercih size kalmıs.

Yukardakiler iyi markaları uygun fiyatlara alabileceginiz magazalardı. Her turlu magazayı yanyana bagdat caddesi tadında bulayım ben derseniz Soho tadından yenmez derim. 14.street-Union Square2de inin ve Broadway üzerinde CAnal Streete kadar dolasın. COk keyif alacaksınız.

[Soho Detailed Map]

Yine Midtown (34&6)da inip bir dolu magazayı yanyana bulabilirsiniz ama Soho gercekten cok daha keyifli olacak , demedi demeyin.Yalnız bunu haftasonuna bırakmayın. Dün okuldan eve donerken yorgunluktan mahvoldum. o kadar kalabalıktı ki insanlar resmen yordu beni. Haftaici gunduz cok daha keyifli olacak alısverisiniz. Aynısi Century ve TJ Max icin de gecerli. Bu arada TJ maxx ve Filenes basement 19.street 6th avenueda(f  ya da vtreni ile 23.streette inin)  altlı üstü mevcut.

Cocuk kıyafetleri icin her yer ucuz diyebilirim. Centuryde inanılmaz guzel seyler var. Onun dısında Childrens Place,Babies are Us gibi yerler de cok cok ucuz. Hele de indirim zamanı. 3-5 dolara cok cılgın seyler alabilirsiniz.

Timberland botlar Centuryde maksimum 55 dolar,Tommy,Nautica sweatshirt yada tshirtler 20-30 dolar civarında. Gunes gozlukleri ve saatler de 100doları gecmiyor yine bu markalarda ve sordugunuzu duyar gibi oluyorum. Hayır hic biri sahte degil,hepsi orijinal:)

Hadi bakalım,tadını cıkarın. Ama lutfen alısverise dalıp bu guzel sehrin gorulmesi gereken yerlerini es gecmeye kalkmayın…

New York’ta alışveriş” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

