Gezilecek yerler, yeme-içme

Hayat dolu ve daima canlı….burası New York


Sokaklarda yürürken gördügünüz insanlara dikkat edin. Kendi kendine sohbet eden, hararetle kola şişelerine birşeyler anlatan insanlar göreceksiniz bu şehirde. Kimileri telaş içinde koşturuyor olacak, kimileri de parka yayılmıs dünyayı umursamadan kitabını okuyor….

En güzeli ne biliyor musunuz? Kimsenin kimseye aldırıs etmemesi….Çinlisi, Arabı,İskoçu, Fransızı, İngilizi ,Yunanı, Türkü,Almanı,Japonu hepsi huzur icinde yasıyor birlikte….kimi kosuyor zamala yarısırcasına, kimi ağırdan alıyor hayatını. Ama işin özü herkes özgürce istedigini yapıyor.Ve kimse kimseye aldırıs etmiyor.Yırtık pırtık corapla mini eteginizi giyip cıksanız da sacınızı gokkusagının 7 rengine de boyasanız birsiniz. Kimsenin umrunda degil ne yaptıgınız…onların alanına girmediginiz surece. İşte bu yüzden New York bambaska….işte bu yuzden suyundan bir kere icince bu deli sehrin, baska sularda yüzmek cok ama cok zor geliyor insana.

New York,esiri ediyor sizi….Sizse masum masum teslimiyetinizi izliyorsunuz esiri oldugunuz bu sehrin büyüsüne her gecen gun daha fazla kapılarak.

Evet,kaldıgımız yerden devam edelim ve biraz gidebilecegimiz lokantalardan bahsedelim. Bir defa burası Sushi ve Çin yemeginin cenneti diyebilirim. her kose basında bir sushici ve Çin lokantası bulabilirsiniz.Fiyatları da 5-10$ civarındadır genelde. Çok lükslerinden bahsetmiyorum tabi…Ama Türkiye’ye gore dısarda yenen hersey cok makul diyebilirim.Bu bloga başladıgımdan beri yemeklerini begendigim yerlerden kartvizit topluyorum. örnegin bu aksam Soho’da bir Fransiz lokantasındaydım ve harikaydı….Ben tercihen öyle cok lüks yerlere gitmiyorum. Sonuc olarak ögrenciyim ve uzun süreli kaldıgım icin deli gibi bir butcem yok…Ama surekli dısarda yiyorum ve her gun yeni bir yer kesfetmek hosuma gidiyor. elimden geldigince size önerilerde bulunacagım.

Soho’da hava güzelken dısarda oturup sarabınızı yudumlayabileceginiz güzel bir Fransız lokantası Felix
340 West Broadway, New York, NY 10013
http://felixnyc.com/soho/

Bir digeri Jacques

20 Prince Street New York 10012

http://www.jacquesnyc.com/

Greenwich Village benim favori yerlerimden…Yazın insanın içini ısıtıyor. Bayılıyorum sokaklarında dolaşıp sonrasında da restauranlarında oturup yoldan geçen insanları seyretmeye…..Dedim ya her çeşit insan var burda. Ve keyif almak için sadece gözlemlemeniz yeterli…

Greenwichte bir İtalyan:PAsta Bistro Grill 93 macdougal Street NY 10012

Greenwich Village Mac Dougal streette bir de Yatağan kebap var….Döneri herkesin favorisi….Eğer döner özledim derseniz kesinlikle tavsiye ederim.

Mac Dougal’a gitmek icin B ya da D treniyle West 4 da inip 2 sokak yürümeniz gerekiyor.

Mac Dougal’da daha bir cok restaurant daha var hepsi birbirinden şirin ve yemekleri de bir o kadar güzel,sadece su an isimlerini hatırlamıyorum gittiginiz zaman göreceksiniz🙂 New Yorkun en eski kahve makinesinin icinde bulundugu bir kafe de var….ilerleyen zamanlarda fotograf makinemle gidip hepsini isim ve fotografla buraya ekleyecegime söz veriyorum

yemeğin üstüne tatlıya ne dersiniz?

“Vive La Crepe” derim ben. Kokusu 2 sokak öteden burnunuza gelen bu krep dükkanına hayır demek gercekten zor. 51 Spring Street New York

West Village’de dün bir de italyan dondurması yedim….nutellalısını tavsiye edebilirim. Larte del Gelato 75 7th ave S (Barrow St)

Daha nicelerini eklemeye devam edeceğim….

Bir Cevap Yazın

