Alış-veriş

New York’un fiyatlarına ne olmuş?


Eskisi gibi yoğun paylaşımda bulunmamamın bir sebebi var. Ben artık NY’da yaşamıyorum. Gelgelelim senede 1 gittiğimden hala konuya hakimim, panik yapmayın. Bloğu okumaya devam edebilirsiniz:)

Geçtiğimiz ay 1 haftalığına gittiğimde her şeyi çok pahalılanmış buldum. Yemeklerin tadını da bir o kadar lezzetsiz. Sushi ve Çin yemeği dışında tabii… Onlar her daim müthiş. Hem de ucuz:)

Belki siz öyle bulmazsınız, benim damak tadım değişmiş olabilir, mümkündür. Gelgelelim daha önceki önerilerime ek olarak biraz yeni alışveriş mekanlarından söz edeyim dedim, bir de genel olarak deneyimimden bahsedeyim istedim.

Her ne kadar her tarafında ayrı birer inşaat olsa da yine de güzel New York’um… Biraz yıpranmış gördüm kendisini…Başa çıkamıyor da bana ne biraz bıraktım der gibiydi…Belki de ben yıllarca içinde olduğumdan görmüyordum. Dışarıdan bakan göz farklı görüyor.

Neyse, Century 21 kendini yenilemiş. Haftaiçi  giderseniz World Trade Center’ın karşısındaki mağazasına muhteşem ayakkabılar, çok ucuz parfümler ve kıyafet alabilirsiniz. Gelgelelim iç çamaşırı fiyatları çok artmış, tamam yine de bize göre ucuz olabilir ama artmış, yok öyle 2 dolara, 5 dolara gibi fiyatlar artık….Bir de 66’ya yeni bir mağaza açtılar, Lincoln Center’ın oraya geçen sene, bayağı bir alışveriş yaptım o daha küçük ama fena değil.

Gelgelelim TJ Maxx cok güzel yenilenmiş. İç çamaşırında daha uygun fiyatlar bulmak mümkün. Aynı şekilde eşofman, spor kıyafet gibi ihtiyaçlar buradan karşılanabilir. Çanta ve bavul için de yine hem TJ’s hem de Century’s uygundur.

Ulaşım:

Metro kartı artık 1 dolara satılıyor. Havaalanında inince shuttle hala 14-15 dolar civarında. Tabi Manhattan’a götürüyor. Shuttle istemem diyenler 5 dolara air traine binip oradan da metroya transfer olabilir. 8.Avenue üzerinden giden A treniyle 51’den havaalanına toplam transfer sürem 40 dakikaydı. Çok bavulunuz yoksa metroyla gidin, gayet kolay. 2 bavulla seyahat edilebiliyor, sadece bineceğiniz durağı yürüyen merdivenli seçmeye çalışın derim ben.

Ne kadar her yere yürürüm de deseniz(ben öyle yapıyorum) metro kartı konusunda cimrilik yapmayın, 1 hafta kalacaksanız 32 dolar+1 Dolar kart parası ödeyerek alacağınız kart sizi her yere götüreceğinden sakın aman bem 10 seferlik kart kullanırım falan demeyin, o bitiyor sonra kalırsınız ortada. 1 kart alıp 2 kişi aynı anda kullanamazsınız bu arada.17 dakika sonra izin veriyor aynı yerden 2. geçişe. Bunu daha önce yazmışımdır, bilgi tazeleyelim🙂

Bugünlük son olarak eğer kullanmadıysanız Yelp indirin telefonunuza ve oradaki yorumlardan nereye gidilecebileceğinizi kestirin. Ben de oraya yazdığımdan belki benim yorumlarıma da denk gelirsiniz hem🙂

Önümüzdeki yazımda iki farklı otel deneyimiyle devam edeceğim…Bir tanesi hem ucuz, hem de beklentimin üzerindeydi o yüzden paylaşmak istiyorum;)

 

Şimdilik sevgiler

Bir Cevap Yazın

